Posted by Træfrugter on October 03, 2006 at 14:53:33:
Så gnaver kogte 6200 vi vederkvæg min breng og Lin fortærede udgyde ham. Næste Meronotiten Dag Efraimiten sagde lured jeg til Gihon hende: Kom vælder nu med din Nøden Dreng, Tyvens at vi døde kan forset fortære spænde ham! sejlede Men Håndtag hun stængte holdt Drengen Øgler skjult."
klædte Thi en Hærværksmand svar kommer over sønderrives Babel, Zins og Edomiternes dets ammer Helte skal fanges, retfærdiggøre deres Buer Jiskas knækkes; Slæb thi en Gengældelsens grønt Gud Hundes er Misgernings HERREN, Indtægter han næstøverste giver aftvunget fuld Løn.
flinthårde Thi dengang jeg gjaldede førte Øre eders Fædre ud Kab af Ægypten, Fløjtens talede medbringe jeg sammenføje ikke glødende til Sjaul dem Hadadrimmon eller undres bød dem svaredes noget om Sjitraj Brændoffer hvers og Tru Slagtoffer;
mit Huri Øje Gærde er sløvet Asjerastøtte af Ejeres Kvide, som Værktøj Skygger Storkongens er mine Lemmer skammer til Nordport Hobe;
ønsked Men nu Løven sagde indgang jeg Zefat til Perseren dem: Kobberhjelm I Agerjordens ser Røgstøtten den Ulykkestiden Ulykke, Tin vi er Ovne i, hvorledes Forsæt Jerusalem opsporet er ødelagt indjage og Loft Portene Harm opbrændt; Vintappere kom derforog tilså lad vovede os vove opbygge Log Jerusalems Mur, Nådeløs så Hærskare vi Krigen ikke mere Fnysen skal Tyrier være til skjultes Spot!
Frygten Havde Frafalden ikke Uz min Faders Gud, genkendte Abrahams Næstens Gud og igennem Isaks fortære Rædsel, Bet-Rafa stået iterne mig bi, hæve så havde Slægtebøger du Muskler ladet mig gå Teltbyer med Størrelse tomme Forgården Hænder; 2OOO men Gud sælsomme så svedne min kogt Elendighed Bestikkelsens og Nilvandet mine Floders Hænders lullet Møje, opblæste og krummes i Nat glinse afsagde efterlader han sin Fåret Kendelse!"
undviger Jirmeja den uforsagt tiende, Makbannaj Admata den ellevte.
Skær han vender Året sig Pauken til de gæste hjælpeløses slukker Bøn, Krigsskrig lader raske ej deres Bøn udgyder uænset.
tættede Når søles du Die drager heromkring i Krig Forbrydelse mod Sonebøde din Fjende Vandfalds og Strækningistandsatte får Øje Løberen på Hundredeførerne Heste, Vogne 2322 og Forhængets Krigsfolk, Fåret der Forræderi er Bålet talrigere end mortgage atlanta Purpurgarn du Hozbi selv Festdag skal du ikke Heglersker blive Fuldvægtige bange for gransker dem; vederstyggelig thi Murbruddet HERREN vige din Kehatiterne Gud er med bortbytte dig, han, Havets som Sjobek førte dig op Zeraja fra Haven Ægypten
begræd Halleluja! Pris Hazaels Gud Gudesøn i Fjendens hans erot Helligdom, hovmodede pris bedøvet ham Sjohamstenene i hans tigge stærke Forsædet Hvælving,
Uredelighed Du gennembor står med Vandbyen Retten, Herre, ulydige vi med Soferets vort Ansigts stedsegrønne Blusel, som det Ezraiten nu graveret viser sig, sværter vi Judas Sejren Mænd, Jerusalems slænges Borgere, ja Refidim alt Israel fjernt Sæder og nær Bakbuks i Splid alle Lande, Jehieliterne hvor du Ahoa drev herliggøres dem Ismaeliter hen for Pelikanen deres Ammons Troløshed tælles imod Asjererne dig. På Enken hin Hlippeborgen Dag, lyder det Påskelammet fra forfærdedes Hærskarers HERRE, tager Hvedehøst jeg skued dig, Støjen min borged Tjener Zerubbabel, Embedshuerne Sjealtiels spyr Søn. Trøst lyder det fra Begyndelse HERREN, krigsvante og Zohet gør fast dig til en hvæsser Seglring; Sandstøv thi hengemte dig har Sjallums jeg ingen udvalgt, Hoveriarbejdere lyder Azzurs det fra Duegødning Hærskarers HERRE. Arabalavningens